″ΜΗΝ ΕΓΚΛΩΒΙΖΕΣΑΙ ΣΕ ΟΤΙ ΣΕ ΠΟΝΑ″

Γράφει η Κατερίνα Τσακτσίρα…

Δεν είναι όλα εύκολα και ούτε ρόδινα. Η ζωή μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με τον κατάλληλο τρόπο. Εμείς οι άνθρωποι όμως κάνουμε το λάθος να αισθανόμαστε ασφάλεια σε καταστάσεις που δεν είναι ευνοϊκές για εμάς απλά γιατί φοβόμαστε το άγνωστο. Είναι καλό όμως αυτό; Τι συνέπειες επιφέρει;

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι τοξικοί άνθρωποι που δεν διώχνουμε από τη ζωή μας, είτε φίλοι, είτε γνωστοί, απλά γιατί φοβόμαστε τη μοναξιά ή την απόρριψη. Οι κακοποιητικές σχέσεις όπου συνήθως η γυναίκα δεν φεύγει, γιατί φοβάται ότι δεν θα τα βγάλει πέρα μόνη της, αλλά και επειδή κατά βάθος τον αγαπάει και θέλει την αλλαγή που δεν βλέπει. Απιστία και αρνητικές συμπεριφορές γενικότερα σε μία σχέση, τις οποίες συγχωρούμε, επειδή θέλουμε να δίνουμε ευκαιρίες σε κάποιον που εν τέλει τις εκμεταλλεύεται και άρα δεν τις αξίζει. Παρέες που μας ωθούν σε πράξεις που μπορεί να αποβούν μοιραίες ακόμα και για την ίδια μας τη ζωή και δεν φεύγουμε γιατί νιώθουμε ότι ανήκουμε κάπου που μας αποδέχονται για κάτι όμως που ΔΕΝ είμαστε. Αυτά και άλλα πολλά είναι παραδείγματα ζωής που συμβαίνουν σε μεγάλο ποσοστό και που οι άνθρωποι τα υπομένουν, απλά και μόνο για να έχουν κάποιον δίπλα τους. Δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι φεύγουν στιγμές που θα μπορούσαν να τους χαρίσουν πολλά περισσότερα από δυστυχία και πίκρα και δεν καταλαβαίνουν ότι εκεί έξω υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα τους εκτιμήσουν και θα τους αποδεχτούν για αυτό που είναι και να τους φέρονται έτσι όπως τους αξίζει.

Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι το παν για να νιώθουμε ολοκληρωμένοι σαν άνθρωποι γιατί μας βοηθάει ψυχικά. Αλληλεπιδρούμε, μαθαίνουμε, μοιραζόμαστε και βλέπουμε ακόμα και το πώς επιδρούν τα αρνητικά μας στοιχεία στους γύρω μας. Όταν όμως αυτά από κάποιο σημείο και μετά σταματήσουν να υπάρχουν και αντικατασταθούν από πίεση ή να είμαστε κάτι το οποίο δεν μας πρεσβεύει και να χάνουμε σταδιακά τα βασικά μας δικαιώματα, επειδή κατά βάθος μας βολεύει να έχουμε ανθρώπους γύρω μας, τότε το μόνο που καταφέρνουμε είναι να πληγωνόμαστε και να πληρώνουμε λάθη για τα οποία εμείς και μόνο φταίμε. Γιατί πολύ απλά είναι δική μας απόφαση αν θα πούμε ″ναι ή όχι″ ″θέλω ή δεν θέλω″ κλπ. Στο χέρι μας είναι να βρούμε το κουράγιο να απομακρύνουμε ότι μας πονά, μας προβληματίζει και δεν μας προσδίδει χαμόγελο και ευτυχία.

Ας μείνουμε και ένα διάστημα μόνοι. Η μοναξιά δεν είναι τόσο άσχημη όσο ακούγεται (Βλ. σχετικό άρθρο: ″Η μοναξιά είναι συμφιλίωση και όχι κακομοιριά″), αλλά είναι μία ευκαιρία να αναθεωρήσεις και να δεις τι πραγματικά θέλεις και αισθάνεσαι και να προχωρήσεις ανάλογα τη ζωή σου. Κανένα αίσθημα ασφάλειας δεν πρέπει να είναι συνυφασμένο με την προσκόλληση σε κάτι το οποίο βλέπουμε και εμείς οι ίδιοι ότι δεν έχει μέλλον. Μέλλον πρέπει να έχει κάτι το οποίο όσο περνάει ο καιρός αποκτά γερά θεμέλια και είναι έτοιμο για αλλαγή ή βελτίωση όποτε και όπου χρειάζεται. Ευτυχισμένος άνθρωπος δεν είναι αυτός που δεσμεύεται με κάτι πικρό και μέτριο σε όλη του τη ζωή, αλλά εκείνος που είτε βρίσκει κουράγιο να απελευθερωθεί από την όλη κατάσταση, είτε εκείνος που ξέρει τι θέλει, το αποκτά και το εξελίσσει…

(Προτεινόμενο τραγούδι): https://youtu.be/Dbb7xeZGR-U

ΠΩΣ ΕΠΙΔΡΑ Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Γράφει η Κατερίνα Τσακτσίρα…

Γυμναστική μπορεί να κάνει κανείς με πολλούς τρόπους , διάφορα είδη σε διάφορα μέρη. Μπορεί οι ασκήσεις να είναι δυναμικές μπορεί και όχι. Η γυμναστική όμως είναι μία κατηγορία από μόνη της, γιατί μπορεί να βοηθήσει τον κάθε άνθρωπο ανάλογα με τις ανάγκες και τους στόχους που έχει και φυσικά να εκτοξεύσει την ψυχολογία και τη διάθεση του στα ύψη.

Από προσωπική εμπειρία, είναι σημαντικό η γυμναστική να γίνεται σε ένα περιβάλλον όπου το άτομο να νιώθει άνετα και να μπορεί να αποδώσει, γιατί αν ο χώρος δεν είναι φιλικός, τότε και τα αποτελέσματα θα είναι αποκαρδιωτικά. Επίσης, είναι σημαντικό να μην νιώθεις ότι σε κρίνει κανένας για αυτό που είσαι, πόσο μάλλον οι γυμναστές, γιατί τότε ίσως σου κοπεί και το κίνητρο για να συνεχίσεις. Και επειδή το βίωσα σας λέω να βάλετε παρωπίδες και να μην ακούτε κανέναν, που στόχο έχει απλά να σας μειώσει και όχι να σας εμψυχώσει και να σας δείξει ποια σημεία πρέπει να βελτιώσετε.

Η γυμναστική είναι και μία μορφή ψυχοθεραπείας, γιατί ξεκινάς το πρόγραμμα σου, εκτονώνεσαι, αδειάζεις και νιώθεις πολύ καλύτερα από ότι πριν. Σαν να σου έφυγε ένα βάρος. Ο καλύτερος συνδυασμός είναι βέβαια να έχεις καλές σχέσεις με έναν γυμναστή (για όσες και όσους πηγαίνουν γυμναστήριο όπως εγώ), ώστε να μπορείς σε μία δύσκολη σου φάση να πεις το πρόβλημα σου και να μπορείς να αποδώσεις πολύ καλύτερα από ότι αν το κρατούσες μέσα σου. Και πιστέψτε με ότι θα νιώσετε αμέσως τη διαφορά.

Σημαντικός παράγοντας για να αποδώσετε όπως πρέπει, είναι να γνωρίζετε τα όρια του σώματος σας και να μην προσπαθείτε με υπερβολές να μοιάσετε σε κάποιον άλλον για να φτάσετε μία φαινομενική τελειότητα που μπορεί να μην σας ταιριάζει. Κάθε άνθρωπος και κάθε σώμα είναι διαφορετικό και χρίζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Αποδεχτείτε το και φροντίστε το όπως του αξίζει. Εγώ για παράδειγμα έχω καμπύλες και κυτταρίτιδα. Στην αρχή με ενοχλούσε. Το αποδέχτηκα όμως και ξέρω τα όρια μου και τις ανάγκες μου και είμαι σε ένα στάδιο που νιώθω πολύ καλύτερα από ότι πριν.

Κάντε την γυμναστική που σας εκφράζει και σας απελευθερώνει. Μπορεί να είναι pilates, TRX, kick boxing, κολύμβηση ή ακόμα και ασκήσεις στο γυμναστήριο. Κάνοντας αυτό που επιθυμείτε, έχετε και όρεξη να το επαναλαμβάνετε χωρίς να το βλέπετε σαν κούραση ή μία καταναγκαστική εργασία.

Υγεία: Ο σημαντικότερος παράγοντας για τον οποίο αξίζει να μπει η γυμναστική στη ζωή μας. Μπορεί να αφορά απώλεια κιλών, ενδυνάμωση στη μέση λόγω κάποιου προβλήματος ή ακόμα καλύτερα πρόληψη για μία όσο γίνεται ισορροπημένη ζωή. Βελτιώνονται οι αντοχές μας και έχουμε περισσότερη όρεξη και διάθεση για περαιτέρω δραστηριότητες.

Η ″κακιά″ συμβουλή αυτού του άρθρου: Φάτε και τα junk foods σας και μην περιορίζετε τον εαυτό σας. Αφιερώστε μία φορά την εβδομάδα να φάτε αυτό που εσείς θέλετε με ένα όριο φυσικά. Το ότι γυμνάζεστε δεν σημαίνει ότι πρέπει όλη σας η ζωή να είναι περιτριγυρισμένη από υγιεινά φαγητά και να μην κάνετε ποτέ αποκλείσεις. Τα χρειαζόμαστε όλα σε λογικά πλαίσια, για να είμαστε υγιείς, αλλά και καλά ψυχικά.

Συμπερασματικά λοιπόν, βλέπουμε πως το παν για να είμαστε καλά είναι η ψυχολογία μας και αυτό το πετυχαίνουμε και με τη γυμναστική, η οποία φυσικά έχει και σωματικά οφέλη. Πάνω από όλα ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε άνθρωποι με ελαττώματα και αδυναμίες και πρέπει εμείς οι ίδιοι να γίνουμε φορείς αλλαγής για το δικό μας καλό. Σίγουρα η γυμναστική βοηθάει και σας προτρέπω να ξεκινήσετε, για να δείτε και να νιώσετε και εσείς τη διαφορά. Σας εγγυώμαι ότι δεν θα το μετανιώσετε!!!

(Προτεινόμενο video για να δείτε τη σημασία της ισορροπίας και πόσο εύκολο είναι από τις καταχρήσεις να οδηγηθούμε στην υπερβολή): https://youtu.be/qmPNdXHjLF0

″ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ″

Γράφει η Κατερίνα Τσακτσίρα…

Όλοι οι άνθρωποι έχουμε όνειρα, στόχους, φιλοδοξίες. Όλα σε μεγάλο βαθμό, πολύ γενικά και αόριστα. Τι κάνουμε όμως επί της ουσίας για να τα πετύχουμε αυτά; Μήπως χανόμαστε στη διαδρομή, χάνοντας εν τέλει την ουσία;

Λέμε πολλές φορές ότι θέλουμε να έχουμε υγεία και ευτυχία. Τι κάνουμε όμως συγκεκριμένα για να το πετύχουμε αυτό; Τι θεωρούμε ότι θα μας φέρει υγεία και ευτυχία και κατά πόσο το προσδοκούμε; Λέμε ότι θέλουμε να βρούμε δουλειά, να χάσουμε βάρος, να ξοδεύουμε πολλά λεφτά κ.α. Γενικοί στόχοι και γενικές προσδοκίες.

Γιατί όλα αυτά που έχουμε στο μυαλό μας να μην τα σπάσουμε σε μικρότερες ομάδες και ανάλογα με την περίοδο στην οποία βρισκόμαστε; Τότε είναι που πραγματικά καταφέρνουμε πολλά και πιο ουσιαστικά τις επιθυμίες μας. Πρέπει στον αγώνα που λέγεται ζωή να τσαλακωθούμε και σε πολλά βασικά πράγματα που είναι πρωτίστως για το δικό μας καλό να βάζουμε μικρούς στόχους. Έτσι φτάνουμε και ολοκληρώνουμε τον κύκλο, ο οποίος μας οδηγεί στον πυρήνα που είναι ο γενικός στόχος. Έτσι, μένουμε προσηλωμένοι ξέρουμε τι θέλουμε και με μικρά βήματα, οδηγούμαστε στην επιτυχία. Είναι σαν τα μωρά που δεν γεννιούνται κατευθείαν με σκοπό να περπατήσουν, αλλά περνάνε από διάφορες φάσεις μέχρι να το κατορθώσουν.

Το βασικό μας όπλο πρέπει να είναι η υπομονή, γιατί ακόμα και στους μικρούς στόχους θα συναντήσουμε σκαμπανεβάσματα και πρέπει να φανούμε δυνατοί. Οι μεγάλοι στόχοι υποδηλώνουν ασάφεια και ότι μάλλον αυτό που σκεφτόμαστε να υλοποιήσουμε δεν το θέλουμε και τόσο πολύ. Η γενικότητα ενέχει και μία δόση αοριστίας θα λέγαμε αλλιώς. Γι’ αυτό και κανείς δεν νιώθει ότι καταφέρνει κάτι, γιατί ο στόχος είναι γενικός, αόριστος και μέχρι να επιτευχθεί δεν καρπώνεσαι κανένα όφελος και ακόμα και κάτι να έχεις πετύχει αν δεν ορίσεις το συγκεκριμένο και αν δεν πεις ″το πέτυχα″, πάλι θα απογοητευτείς και θα νιώσεις σαν να είσαι έρμαιο των αποφάσεων σου.

Φέρε εσύ στη ζωή σου την ευτυχία με μικρά και απλά βήματα –στόχους. Πετυχαίνουμε κάτι όταν το χωρίζουμε σε στάδια και ορίζουμε εμείς τιχρειάζεται για να φτάσουμε στον τελικό προορισμό. Μόνο τότε η διαδρομή θα έχειπραγματικά αξία.

(Προτεινόμενο τραγούδι): https://youtu.be/1G4isv_Fylg